2016. október 27., csütörtök

London

Hétfőn jöttünk haza Londonból, ahol 4 napot töltöttünk a kicsi családommal. Az egyik tesóm 3 éve ott él, de eddig nekünk még nem alakult úgy, hogy kilátogassunk. Most minden összejött hozzá, úgyhogy nem is vártam tovább, augusztusban lefoglaltam a repülőjegyeket. Még sosem repültünk, de nekem olyan ismerős érzés volt, és Misi is jól tűrte. Eléggé alternatív kiruccanás volt, amolyan "on a budget" alapon megpróbáltuk a lehető legkevesebből kihozni, főleg mikor kiderült, hogy tudunk Dorinál aludni és nem kell szálláshelyre költeni. Akárhogy is nézzük, London drága hely egy magyar fizetéshez, főleg a szuvenírek kerülnek rettenetesen sokba, azok nélkül meg nem lehet hazajönni. 

Nem néztünk meg minden londoni nevezetességet, mert a terveim szerint még fogunk menni a későbbiekben, úgyhogy a Big Ben - Parlament - London Eye hármasnál töltöttük az első napot, átsétáltunk a Temze fölött a hídon, felültünk az óriáskerékre, aztán ellátogattunk a Science Museumba. Másnap a Covent Gardent és az Oxford Street-et néztük meg, majd a London Transport Museumban tettünk egy kört, ahol sok interaktív dolgot próbáltunk ki Misivel. A többi időt Ealing városrészben shoppinggal és játszóterezéssel töltöttük, mert Misit azért megviselte az egész napos babakocsizás, szeretett volna többet szaladni a saját lábán.

Bár így elsőre nem estem hasra Londontól, persze ennyi idő alatt nem sokat láttunk belőle, de azért hiányzik kicsit, mert Dori tök jó kajákat dobott nekünk össze :D Na jó, nem csak azért, tetszett egyébként a hangulata, jók ezek az emeletes buszok, meg a régimódi taxik, azok a tipikus épületek, a pubok, stb. A közlekedés számomra teljesen logikátlan káosz, és fogalmam sincs, hogy a mozgáskorlátozottak és a babakocsis anyukák hogyan boldogulnak a metróaluljáróban. Furcsa, hogy zebra helyett sok helyen szaggatott vonal van kétoldalt és az aszfaltra van írva, hogy look right, vagy look left, de ha ezek a feliratok nem lennének ott, engem már az első percben elütöttek volna. Utcai szemeteskukákat is ritkán találtunk.

Egyszer ettem csak igazi angol ételt, valamilyen toffee pudingot, ami nagyon tömény és édes volt, a többi alkalommal burrito, pizza, sushi és valamilyen thai étel volt a terítéken, mikor otthon voltunk, akkor pedig Dori készített valamit, például angolos reggelit vagy bangladeshi kaját. Az is hiányzik, hogy itthon nem tehetem meg, hogy csak elugrok valami programra, vagy bármilyen nemzet konyháját kóstolom meg, végül is Sopron nem egy világváros :-)

A bőröndömbe semmit nem csomagoltam, mert az egész téli ruhatáramat kint vettem meg (na jó, csak pulcsikat). Misi jó sok hülyeséget kapott, reményeim szerint pár napig kitart az új játékok csodája :D
Most más nem jut eszembe, úgyhogy jöjjön néhány kép az utazásunkról!



London Eye - aznap elég szürke volt az idő...



Halloween közeledik, úgyhogy nem hiányozhattak a tökök, a boszorkányok, szellemek és egyéb ijesztő dolgok a kirakatokból, de még a London Eye-on is denevérek lógtak.







A Science Museum-ban félhomály volt, képtelenség volt normális fotókat készíteni. És itt ettem a legfinomabb pekándiós sütit.



Oxford Street - nappal is láttuk, de számomra "nothing special".


Ez a legjobb utcai performance, amit valaha láttam!


Covent Garden








Közlekedési Múzeum


Valahol errefelé ebédeltünk egy pubban.


Szuper volt a Marks & Spencer kávézója, kár, hogy itthon csak ruhaosztályuk van (vagy van már más is?)


Misi a játszótéren






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése