2016. április 8., péntek

Misi // mostanában

Misi most 1 éves és 3 hónapos. Annyira beindult az értelmi fejlődése egyéves kora után, hogy csak ámulok-bámulok, miket tud ez a kisfiú! Mozgás terén viszont nem kapkodta el a dolgokat: 14 hónaposan indult el, de azt is jól meggondolta :-) Úgy lépeget, mint egy kis medvebocs. Annyira édes!
Úgy vettem észre, fittyet hány a fájdalomra és a hideget is jól tűri. Párszor esett, borult, de aztán megszokta és már észre sem veszi, ha ilyesmi történik (persze ritkábban is történik). Egy ideje felriad éjszaka és csak akkor nyugszik meg, ha közénk veszem. Ilyenkor nem szereti, ha betakarom, szóval nem csinál ügyet abból, ha lecsúszik róla a takaró, ugyanúgy alszik egy szál pizsamában.
Ma csak olyan reggel 6 körül riadt fel és hoztam át. Úgy akart aludni, hogy alatta volt a kezem, hiába húztam ki, visszatette. De az volt a legjobb, mikor felvette a kezemet, az arcához tette és ráhajolt, megmozgatta, hogy simogassam meg a haját. Jaaaaj, annyira cuki! Úgy megtelik az ember ilyenkor szeretettel, ezt nem lehet szavakkal elmondani!
Múlt héten hozott nekem egy szál ibolyát az apukája segítségével. Ja, és ő főzi a kávét: már tudja, melyik gombokat kell nyomogatni, mosogató- és mosógépet kezel, villanyt kapcsol, stb. Most éppen az orgonánkat szereli, de egy régi elektromos orgonát leraktunk neki a földre és azon szokott "játszani", kapcsolgatja a funkciókat, néha átmászik rajta, vagy ráül :D Remélem, fog majd zenével foglalkozni ő is, mint én, bár nem akarok ráerőltetni semmit.
Akárhová megyünk, a boltban, ügyintézésnél, fodrásznál - tényleg bármit mondhatnék -, mindenki azzal kezdi, hogy milyen jól tűri a várakozást és megkérdezik: mindig ilyen nyugodt? Igen, mindig. Szerintem tudja, hogy mindennek eljön a maga ideje :-) A múltkor a sportkocsiban ülte végig egy szó nélkül a másfél órás kozmetikai kezelésemet. Séta közben sem ficánkol a babakocsiban, szépen nézelődik. Ha valakihez átmegyünk játszani, akkor leül egy  fél órára a szőnyegre, szemlélődik és ha már mindent leellenőrzött, bekapcsolódik a játékba. Még a pelenkázást is szépen elviseli. Emlékszem, pár éve egy barátnőm mennyit küzdött a kislányával, úgyhogy igazán szerencsés vagyok.
Misi talán csak olyankor veszíti el a türelmét, ha nagyon éhes, vagy nagyon fáradt, de ez elég ritkán fordul elő, például olyankor, ha úton vagyunk, vagy intézkedés van és nem rajtunk múlnak a dolgok.
Imád mindenféle tárgyat egymásba pakolni és illeszteni, most például a szívószálat a kis gyümölcsleves dobozba, vagy rám adja a papucsot... A lényeg, hogy a legkevesebb időt a saját szobájában tölti - természetesen -, és persze a legérdektelenebb dolgok a játékai.
Újabb mániája, hogy mindent ki akar nyitni kulccsal. Bármilyen ajtóhoz odaviszi és próbálkozik. Most már az ágyra is fel-lemászik, és a lépcsőn is felkapaszkodott (7 fok van csak). Szeret kint lenni a szabadban, nézegeti a fűszálakat, virágokat, kavicsokat.
Húsvétra kapott a Papitól egy SmarTrike-ot, ami egy többféleképpen összerakható háromkerekű bicikli.  Vagyis tricikli, nagyon szuper találmány, Misi is imádja. Általában azzal viszem sétálni, vagy pedig felültetem a biciklim gyerekülésébe és teszünk egy 12 km-es kört. A hintázást is nagyon élvezi, nem fél benne.
Más gyerekekkel is próbálom összehozni, annyira jó nézni őket! Olyankor is először jól körülnéz Misi, csak utána barátkozik, szóval szinte mindig a másik gyerek a kezdeményező fél, aki megtapogatja Misit, meghúzkodja a haját, stb. Ő meg csak tűri, nem szól egy szót sem.
A múltkor elmentünk szemétszedésre, és szegényem egy rossz pillanatban begurult a triciklivel együtt a bokorba. Én éppen lehajoltam a szemetet felvenni és mire felegyenesedtem, már nem volt sehol. Mondanom sem kell, jobban megijedtem, mert az én nyugodt kisfiam egy szót sem szólt. Még a csalán is megcsípte, de az sem zavarta.
Hát ilyen az én kis Misim. Az anyuka barátnőim már drukkolnak, hogy a következő gyerekem nagyon rossz legyen, mert egyszerűen nem fér a fejükbe, hogy lehetek ilyen szerencsés. Igen, az vagyok. De úgy érzem, megérdemeltem. Más területen sok rossz dolog ért, és ezt kaptam kárpótlásul. Én, aki nem akartam gyereket, és mégis erre születtem. Egyébként pozitívan állok elébe, mert az egész családunk nyugodt, miért lennének a gyerekeink mások? Egy gyerek átveszi a szülők rezgéseit. Nem mondom, hogy néha nem akadok ki, de az tényleg ritkán van, például ha már nagyon álmos vagyok, de Misit hosszan kell altatnom és össze-vissza ficánkol. Szégyen, nem szégyen, kihasználom az alvásidejét és én is alszom. 10 órát egyben.
Rólam még annyit, hogy nagy nehezen, de visszafogytam a várandósság előtti súlyomra, ami egész jó, csak sajnos már akkor is volt rajtam jó pár plusz kiló, amit a cisztám okozott. Idővel csak lemegy majd ez is. De a régi ruháim rám jönnek és ez a lényeg. Nem görcsölök rajta. Azért étkezhetnék egészségesebben is - ez nem igazán megy a gyerek mellett.
Na, egy kicsit ömlesztve írtam meg ezt a beszámolót, remélem, nem lett túl tömény és ide-oda csapongó. Száz szónak is egy a vége: Misi egy álom ♥

És most következzen sok kép Misiről, az elmúlt két hónapból. Bocs, hogy nem minőségi fotók, de ezeket a mindennapi életünkből vettük, ilyenek vagyunk, nem tökéletesek és nem retusáltak :-)




Diával csupa móka a bevásárlás 



Káosz a gyerekszobában


Ruhacsere napi 3x... 


Dorival sushizás előtt






Nem akarom megszagolni az ibolyát!


Finom volt a Sudocrem


Ismerkedés csak hűvösen, távolságtartóan


Így hisztizek




Megnéztem a Misi bácsi kendermagos kiscsibéit is


Áná a legújabb barátnőm


Mornin'


Anyámmal

4 megjegyzés:

  1. Hihetetlen, hogy mennyire gyorsan repül az idő! Annyira jó, hogy az élet jobban tudja, mi kell neked! Nagyon kár lett volna kihagyni ezt az angyalt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez így van! Mondjuk nagyjából mindennel így volt, eddig még mindig csak sodródtam az árral a saját életemben. :-)

      Törlés
  2. Milyen nagyfiú lett már :) Az én keresztfiam is jobban szeret játszani a játékain kívül kb. minden mással :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, hát nem is értem, minek találták fel a játékokat. Ki kéne szórni az összeset :D

      Törlés