2015. december 14., hétfő

Misi 11 hónapos + outfit + ajánló

Annyi mindent szeretnék néha mondani a kisfiamról és az anyaságról, de mire a bejegyzéshez érek, semmi sem jut eszembe! Talán ki sem mondható az, amit érzek... 
Amikor az előző babás posztokat visszanézem, akkor látom csak, mennyit változott Misi. Most például rengeteget nőtt a haja, lassan a szemébe lóg. A másik, hogy nem siette el a fognövesztést, de a végére "ha már lúd, legyen kövér" alapon négyet is kibújtatott. Voltak nehezebb pillanatok, de azt hiszem, összességében véve nagyon jól viselte az egészet. 

November vége felé kórházban voltunk egy hétig, ugyanis hörghurutja volt. Egyelőre úgy tűnik, allergiás jellegű, és van is a hajlamra esély, mert a tesóm asztmás. Ha tényleg így van, remélem,  később elnövi. A kórház egyébként engem jobban megviselt, legalábbis az első inhalálásnál végig Misivel együtt sírtam, annyira sajnáltam szegényt. Ezen kívül volt háromszor branülcsere, sok orrszívás, hőmérés, súlymérés, tüdőhallgatás, vetkőztetés-öltöztetés, toroknézés, fülvizsgálat, stb. stb. stb. Nagyon ügyes volt és ahhoz képest, milyen kicsi rácsos ágyban kellett eltöltenie azt a hét napot, egész jól elszórakozott, ahogy nézegette a szobatárs kisfiút és az orvosokat, nővéreket.

Az elmúlt hónapban sok mindent tanult, például tapsolni, odaadni dolgokat másnak, de amin a legjobban meglepődtem, hogy próbálta bedugni a konnektorba a laptop töltőjét. Fogalmam sincs, mikor leste el, hogy kell. Persze nem talált bele, és ha netán arra gondolna valaki, milyen felelőtlen vagyok: biztonsági konnektoraink vannak mindenhol a házban.

Megint mutatok pár cuki kisfiús szettet Misi gardróbjából, a végén pedig az étkezési szokásainkról olvashattok még egy kicsit.

Mikulásos ing: Primark, Piros babanadrág: Tom Tailor, Babacipő: F&F




Dínós babafelső: Primark, Farmer: Next, Babacipő: F&F


Itt épp ásít, nem ordít :-)


Szürke babanadrág: Primark, Pulcsi: Next, Babacsizma: H&M



Zöld babandarág: Mini, Dínós fekete felső: Topolino, Babacsizma: H&M



Szörnyecskés body: Aldi, Farmer: Ergee, Kardigán: Bluezoo, Babacipő: F&F





Az étkezésről:
A hozzátáplálás jelentősen megkönnyítette a mindennapjainkat. Misi nem válogatós, mindent megeszik, és van néhány étel, amit különösen szeret. Mondjuk szerintem ezzel nagyjából minden gyerek így van: husi-krumpli/ vagy rizs. Általában én főzök neki, de ha úton vagyunk, üveges bébiételt veszek. Ebből próbálok magyar terméket választani, és mi más lenne, ha nem Kecskeméti? Érdekes, hogy 30 évvel ezelőtt én is ezt ettem. Persze más márkát is kóstoltunk, pár napja Hipp-ből vásároltam be, mert az egyik osztrák bolthálózat bezár és elég jó kiárusítás van mindenből. Így ezeket átszámolva 240-290 ft-ért kaptunk meg, ami nagyon jó ár.


Már majdnem mindent ehet a kisfiam, nem olyan régóta felvágottat is adok neki. Igyekszem jó minőségűt venni, de a kedvence a parizer, amit Ausztriában veszünk. Én magam utálom a parizert, soha életemben nem ettem meg. Amikor először hozott haza ilyet a barátom, annyira más volt, hogy fel sem ismertem és ettem belőle. Utólag sem tűnt fel, hogy mi volt az, annyira finom! 
Szóval a napi menü nagyjából úgy néz ki, hogy reggel-este szoptatás van még (főleg a téli időszakban a kórházi sztori után), ebédre valamilyen húsos/zöldséges kaja, uzsonnára gyümölcsök vagy felvágott pékáruval, de az is előfordul, hogy két uzsonna van. A gyümölcsökhöz szoktam néha babakekszet is tördelni. A babakekszek állaga könnyen morzsolható, de ez alatt a megnevezés alatt meg is kérik az árukat. Viszont akárhogy is néztem - de lehet, csak itt nincs több kínálat -, mindegyikben van cukor. Végül a Detki babakeksznél állapodtam meg, ami szintén nagyon finom, bár kicsit keményebb a többinél, de a célnak tökéletesen megfelel, és az ára is sokkal kedvezőbb. És magyar :-)

Az alvás előtti szoptatást megelőzi egy tejpépes vacsora. Egyéves korig ajánlott a fehérjebevitel valamilyen tejpép formájában. Több márkát próbáltunk, Misinek (és nekem is) a Nestlé ízlett a legjobban, abból is a sztracsatellás. 

Inni sajnos nem szeret sokat, de a betegség miatt muszáj volt erőltetni. Néha Hipp-gyümölcslevekkel kényeztetjük, de Szentkirályi bébiitalt is kapott már, illetve most láttam a neten, hogy Kecskemétiből is létezik bébiital A teát nem szereti (én se nagyon).
Ennyit nagyjából az étkezési szokásainkról és a bevált termékekről.
Anyukák, ti mit ajánlanátok még?

1 megjegyzés:

  1. Misi ismét nagyon trendi kispasi :) Léna már 14 hónapos lesz de még mindig adok neki tejpépet, mivel rendes tejet még nem kapott és a szopiról kezdi magát elválasztani. Nekünk a Milumil banános és a Nestlé kekszes vált be. Próbálkoztam a tejitallal amit 1 éves kortól lehet, de nem issza meg. Sőt semmit nem iszik meg vízen kívül. Abból viszont jó sokat mióta megtanult egyedül inni. Néhány üveg Kecskeméti babakaja mindig van itthon, mert a krumplit és a rizst nem nagyon szereti. A krumplipürét csak almával vagy barackkal áttörve eszi meg, ellenben a sült krumpli menne két orcára...ha engedném. Ami mumus volt a tojás. Azt sem hajlandó se sütve, se főve megenni. Egyedül bundás kenyér formájában. De erőltetnem kellett, mert a 15 hónapos szurit tojásfehérjében kapja és addigra nem árt megtudni allergiás e rá. Viszont ami pozitív, hogy a brokkoli, karfiol, cukkini, sárgarépa stb zöldségeket nagyon szereti és bármilyen zöldségkrémlevest szívesen eszik. Uzsira/tízóraira én sokat adok házi krémtúrót(túró+tejföl/natúr joghurt) banánnal vagy keksszel. Vagy natúr joghurtot gyümölccsel és zabpehellyel(ezt általában vízben áztatom azért előtte). Illetve a sütőtököt is nagyon szereti megsütve.

    VálaszTörlés