2015. december 24., csütörtök

Boldog karácsonyt! - A nap bloggere voltam


Van egy jó kis facebook-csoport, a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége, amit Suz'n alapított és mindig kitalál nekünk valami kreatívat. Az egyik új ötlete A nap bloggere című "rovat" volt, amire én is jelentkeztem. Ennek az a lényege, hogy kérdezhetünk egymástól bármit, ami érdekel. Hozzám a következők érkeztek:


Grafostylist Natulcien: Szia Bogi. Te nagyon vagány nő vagy. Nem is gondolná az ember :) Szerintem sokkal több van benned, mint amire jelenleg időd jut. Ha csak azzal foglalkozhatnál, amiket szeretsz, mik töltenék ki a napjaid? Amúgy tuti vissza fogok még térni a blogodra. Tetszik, hogy bátran viselsz bőrt pl. Izgalmasak az outfitjeid. Van bennük fantázia. Szép napot neked :)


Köszönöm! Örülök, hogy így gondolod. Sőt, elég jól rátapintottál a lényegre, a legtöbb ember nem nézne ki belőlem egy csomó mindent :-) Nagyon sok dolgot tanultam és csináltam már az életemben, de még mindig nem találtam meg önmagamat. Ha csak azzal foglalkozhatnék, amit szeretek, akkor valószínűleg zenélnék, például operaénekesnő vagy musicalszínész lennék és minden nap operába járnék Bécsben (nézőként is). Kiskorom óta mindig szerepeltem valamilyen formában - előbb hangszerrel, énekkel, a húszas éveimben már orientális táncosként - ,szeretem a színpadot, ott úgy érzem magam, mintha valaki más ember lennék. Ennek ellenére nincs feltűnési viszketegségem, a magánéletben egyáltalán nem szeretem, ha rám figyelnek, pl. egy társaságban vagy ha szülinapom van. Ezért nem is szoktam személyes bejegyzéseket írni a blogra. A zenén kívül még a lakberendezést és a divatot imádom, szeretek kreatívkodni, varrni, a gyerekemmel és a kutyáimmal foglalkozni.

Natusshka: Miért foglalkoztat a horoszkóp (ennyire)? Hiszel benne? Milyen terveid vannak 2016-ra?


Sokat tanultam magamról (és másokról is) az asztrológia segítségével. Szerintem sokat hozzátesz a személyiséghez. Nem követem elvakultan, a napi, havi, szerelmi, stb. horoszkópokat sosem olvasom el, csakis a csillagjegyek elemzései érdekelnek.
2016-ra egy pár napos londoni utat tervezek, mert az egyik tesóm ott él. Itthon van mit csinálni még lakásfelújítás terén, úgyhogy az mindig tervben van. Szeretnék még továbbá énekórákra járni. Valószínűleg gombatúrát is fogok tartani ősszel, de amúgy sem árt ismételni, ebben a szakmában mindig van új tanulni való.

Annie: Mit tartasz a legjellegzetesebbnek a saját stílusodban?

Talán a vintage elemeket. Sokszor használom Anyukám 70-es, 80-as évekbeli ruháit, és ilyenekre vadászom a bolhapiacokon is. Nem vagyok egy Zara-girl, az biztos.

Brigitta: Miben változtatta meg Misi érkezése az életed?
Honnan jött az ötlet, hogy blogolj? Vannak példaképeid? Melyik volt az eddigi kedvenc outfited? Honnan jött a blog címe?

Teljesen komolyan mondom, hogy csak annyiban változott meg az életem, hogy mindenhová másodmagammal megyek :-) Misi nagyon jó és nyugodt kisfiú, én pedig, aki azelőtt soha nem akartam gyereket, most úgy érzem, anyának születtem. Annyira ösztönösen megy minden, mintha mindig ezt csináltam volna.

A blogolást azért kezdtem el, mert amikor rátaláltam a Karla's Closet blogra, annyira szuper ötletnek tartottam, hogy megörökíti az outfitjeit, hogy azt gondoltam, ezt én is meg tudom csinálni. Úgyis annyira szeretek öltözni, legalább ezzel is ki tudom magam egy kicsit fejezni.

Konkrét példaképem nincs, de inspirálnak azok az emberek, akik optimisták, elégedettek önmagukkal, tudják, mit akarnak, megvalósítják a terveiket. Sajnos nekem mindegyik téren  elég nagy hiányosságaim vannak.

Kedvenc outfitet nehéz választani... A facebook-oldalamon van minden évről egy lookbook mappa. Innen válogattam: 2015 2014 2013 2012 2011 2010. Érdekes, de a régi szettjeim szerintem jobbak voltak.

A blog címe eredetileg Boglarkastyle volt, de sajnos feltörték a fiókomat és elúszott. Újra kellett kezdenem, akkor már más nevet akartam. A VGRV a főiskolai Neptun-kódom betűs része volt.

Eleonóra: Mit szeretsz a legjobban a blogolásban? Melyik országot járnád be legszívesebben?

A blogolás egy tök jó önkifejezési lehetőség. Ezért szeretem, így egészében.
Alaszkát vagy Lettországot utaznám be. Szeretem a hideg helyeket. Utóbbi azért is, mert 3 évig lettül tanultam.

Enikő: Melyek a kedvenc magyar blogjaid? Hogyan tervezed a karácsonyt? Mi a kedvenc ruhadarabod? Esti arcápolási rutinod is érdekel :-)

A The Sense, mert Dorka nagyon jól csinál mindent, és nagyon jó világlátása van. Shine on silver, mert Eszternek szuper az ízlése és örülök, hogy élőben is megismerhettem egy kicsit. Mom with five, mert Barbara nagyon jól és viccesen ír, és mióta gyerekem van, azóta érdekelnek a családi blogok is. 

Karácsonykor Apukámmal leszünk és összedobunk valami fincsi kaját. Karácsonyfánk nem lesz, mióta meghalt az Anyukám (8 éve), azóta nem állítunk. Másnap elmegyünk Misi másik nagyszüleihez.

Kedvencem most a sötétkék ruhám, amit az Asos-ról rendeltem. Annyira én vagyok!

Azt hiszem, csalódást okozok, de sajnos beauty-analfabéta vagyok, pedig olvasok beauty-blogokat, de valahogy nincs érzékem hozzá. Szóval ha nem megyek sehová, akkor semmit nem kenek magamra; ha igen, akkor sminkelek, mert különben hullának nézek ki. Sminkeltávolításra L'oeral lemosót használok, Oriflame arctonikot, és ha nagyon száraznak ítélem a bőrömet, akkor egy kis hidratálót. Biztos, hogy nem csinálom jól, de valahogy nem tudom elviselni magamon a krémeket, úgy érzem, megfulladok tőlük. Néha indiai arcpakolást teszek fel (kurkuma, kávé, liszt, víz), az nagyon jót szokott tenni.

Szilvia:  Kik a kedvenc külföldi divatbloggereid? Miként jellemeznéd a saját öltözködési stílusodat? Mi az a 3 ruhadarab, ami szerinted minden nőnek a ruhatárában benne kell lennie? Van olyan szín, amit nem szívesen viselsz? Volt olyan divattrend, amit borzalmasnak találtál?

Kedvenceim a Karla's Closet, A Brooklyn Blonde, Le blog de Betty, Atlantic-Pacific - a nagy klasszikusok. Akiket újonnan fedeztem fel: Suburban faux-pas, Masha Sedgwick, 9to5 Chic.

A saját stílusomat nem is tudom, hogy írnám le. Vintage és modern ruhákat keverek, de nem az utolsó divatból vásárolok általában, hanem kicsit el vagyok maradva :-) Egy divatblognál is azt szeretem, ha valaki a saját kreativitását mutatja be. Sokat varrok is magamnak.

A három kulcsdarab szerintem: fekete blézer, fehér blúz, fekete nadrág.

Nem szívesen viselem a barnát, bár a nude árnyalatokat imádom. A zöld sem az én világom, és a lilát sem kedvelem.

Szerintem mindig van valami trend, amivel nem vagyok kibékülve. Most a lapos talpú lace-up cipőcskék nem jönnek be, a gladiátorszandálokat meg egyenesen utálom. De persze sokszor van olyan, ami az elején nem tetszik, de később megszokom és megszeretem,

András: Néztem a blogban a bemutatkozásodat, és elég sokoldalúnak tűnsz. Hogyan egyezteted össze a természet és az élővilág iránti érdeklődésedet (természetvédelmi mérnök, gombaszakértő) a szépség és a művészetek iránti érdeklődéseddel (ének és magyar szak, divatblog)?
Gombaszakértőként nem háborít fel, hogy szinte minden mesekönyvben légyölő galóca van? Az a szép, piros alapon fehér pöttyös gomba... Úgy tudom, mérgező, és ezt mutogatják a gyerekeknek...
Láttam a kisfiadról képet a blogban. Mennyire vállalnád ma, ha annak idején a te szüleid tettek volna fel rólad ilyen képeket nyilvános helyre? (Megnézném azokat a képeket is, és azok is szépek, amiket te tettél fel a saját gyerekedről. De vajon ő mit szól majd hozzá?)
Volt-e olyan, hogy csak azért vettél fel egy ruhát, mert az a divat? Kinek ajánlanád a mai divatot és kinek nem? És miben érzed magad a legjobban?


Igen, sok dologhoz értek egy kicsit, majdnem az egész életemet tanulással töltöttem. Alapvetően művészi beállítottságú vagyok. Apukám erdész, innen jött, hogy a másoddiplomát természetvédelemből végezzem el. Nem bántam meg, sokat tanultam a Föld működéséről, felnyitották a szememet. Imádom az állatokat, fontosnak tartom a környezetvédelmet, a természet és az élőlények tiszteletét. Örülök, hogy hasznos munkát végezhetek.
 Néha elgondolkodom, nem furcsállják-e, hogy egy ilyen munkához miért kell ennyire "kiöltöznöm". Ott egyébként nem szoktam beszélni a művészi énemről, bár érdekes, hogy pont gombaszakértés közben ismerkedtem meg egy híres operaénekesnővel :-) 

Inkább az háborít fel, hogy megtévesztő a dolog, mert felnőttként is sokan azt hiszik, az a gyilkos galóca. Jó lenne, ha más gombák is megjelennének a mesekönyvekben, akár ismeretterjesztésként is. 
Egyébként néhány ember kiakasztóan tud viselkedni, amikor dolgozom. Sokan azt gondolják, jobban tudják nálam és okoskodnak, páran már ki is jelentették, hogy nem jönnek többet, mert kidobtam a gombájukat (ami egyébként gyomorpanaszokat okoz, de ők évek óta eszik). Mára már hozzászoktam az ilyenekhez. Nem kötelező behozni hozzám semmit.

Biztos lenne olyan kép, aminek nem örülnék, ha a szüleim feltennék. Ezen gondolkodtam már én is, Misi mit szól majd hozzá. Nyilván nem töltenék fel róla fürdős, vagy meztelen képeket (remélem, az inkubátoros nem számít annak). Ha valami nem tetszik neki, törölni fogom.

Biztos volt ilyen, például az off-the-shoulder ruhát azért varrtam meg, mert most épp divat volt nyáron. De nagyon kritikus vagyok magammal, mert nem vagyok S-es méret, tehát nem veszek meg semmit, ha nem áll jól rajtam. Nem tudom, arra gondolsz-e, hogy a blogra azért fotóztam-e valamit, mert divat? Nem vettem a blog kedvéért semmit, mert az luxus lenne. Minden, ami felkerül, viselem is, nem csak a fotó kedvéért veszem fel.

A mai divat elég megengedő, de azért szerintem sok cuccot a vékony, jó alakú lányoknak terveznek. Néha nehezen találok magamnak is ruhát így szülés után. Ettől függetlenül ajánlanám mindenkinek, hogy legyen bátrabb az öltözködés terén. Középiskolás koromban elég érdekesen öltöztem és nem érdekelt, más mit szólt. Sajnos így felnőtt fejjel nem vagyok már ennyire bevállalós, de azért néha emlékeztetem magamat mindig arra az időre, hogy motiválódjak. Akinek nem ajánlanám a mai divatot? Aki a minőséget és a klasszikusokat szereti. Úgyis hosszabb távon megéri ezekbe fektetni inkább.

A legjobban az elegánsabb ruhákban érzem magam, például az egész ruhákban, blézerekben.

***********

Köszönöm Nektek, igazán izgalmas kérdéseket kaptam! Remélem, mindenkinek jól megválaszoltam :-) Ha valamit hiányoltok még, írjátok meg, pótolni fogom! 
Ezúton szeretnék minden Kérdezőnek és Olvasómnak boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket kívánni!

(Misi ruhája Ralph Lauren, zoknija F&F, az én pólóm Esmara, nadrágom Topshop, csizmám Sacha, fülbevalóm vintage. Gömb égősor az Ernsting's Family-ből, szőnyeg a Diego-ból, a párnákat én varrtam.)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése