2015. január 7., szerda

Öltözködési tippek kismamáknak

Régóta szeretnék egy ilyen cikket írni, hátha segítségére lesz valakinek :-) Nagyon sok inspirációs képet nézegettem kismamás outfitekről, de valahogy nem tudtam egyikkel sem azonosulni. Annyira más és más mindenki: más az alkatunk, van, akinek hatalmas labda lesz a pocijából, van, akinek laposabban terül el (én is ilyen vagyok). Van, aki nyáron szül, van, aki télen, nyilván ehhez is kell igazodni. Aztán ott van az a tényező is, hogy meddig és mit dolgozunk, milyen öltözéket kíván meg a napi teendőnk. És persze még egy csomó mindent fel lehetne sorolni, de én most azokra koncentrálnék elsősorban, amiket én tapasztaltam meg. Nem vagyok szakértő a témában, tehát mindenképpen leszögezném, hogy ezek csakis saját tapasztalaton alapulnak.

Nekem az első 5-6 hónapban nem okozott nehézséget az öltözködés. Sajnos eleve egy kis súlytöbblettel indultam neki a dolognak (erről majd később írok egy babavárós bejegyzésben), cserébe viszont sokáig nem látszott rajtam az "áldott állapot". A munkahelyemen sokan azt hitték, tavasz közepén születik a babám.
Hogy őszinte legyek, most, a 8. hónaptól lett nehezebb a dolgom, amire a hideg rátett még egy lapáttal. A legtöbb kabát nem ér rajtam össze (egy-kettő azért igen), a lábam pedig felvizesedett és se hosszú szárú csizmát nem hordhatok, de a kedvenc szürke bokacsizmám se jön fel a lábamra. Azért vicces látvány, ahogy erőlködöm, mert ülő helyzetben sem tudok már előrehajolni rendesen. Szóval egy kissé egyhangú, hogy mindössze 2 pár csizmámat tudom használni... De most már tényleg alig kell kimozdulnom, maximum orvoshoz, védőnőhöz, így nem kell sokat gondolkodnom a szettemen. Emiatt szerintem már nem is lesz sok outfit-bejegyzés egy darabig, amit nagyon sajnálok, de már várom a tavaszt, mert sok ötletem van :-)

Azt biztosan tudtam, hogy ha elkerülhető, akkor nem szeretnék direkt kismamaruhákat venni, inkább a meglévő és normál méretű darabokkal trükközni. Így alakult a következőképpen az öltözködésem:
  1.  Legjobb barátaim a jeggingsek és a vastag, nadrágként hordható leggingsek, vagy elasztikus skinny nadrágok. (Itt meg tudjátok nézni, melyek ezek a nadrágjaim.)
  2. Hacsak nem annyira kiugróan nagy a pocink és nem túl érzékeny, szerintem bőven elég egy jó kismamafarmert venni. Embere válogatja, hogy kihúzza-e vele a 9. hónap végéig. Én úgy látom, ki fogom, ha mégsem így lenne, akkor egész ruhát fogok felvenni.
  3. Szoknyából egy hosszabb, térdig vagy térd alá érő sztreccs ceruzaszoknyát vettem, ami még így a 8. hónap elején is jó. Persze jól fel kell húzni, kb. mell alá.
  4. Nem kell feltétlenül speciális kismamaruhákat venni. Nem sok helyen nézelődtem, de azok nem tetszettek és nagyon drágák is. Inkább hosszabb fazonú felsőket vagy tunikákat próbáltam beszerezni. Ha mindenképpen megnéznéd a kínálatot, a H&M "mamaosztályán" egész jó cuccok vannak, de a Topshop "maternity" kategóriájáról is szuper dolgokat lehet rendelni.
  5. Kedvenceim a kötött ruhák, de a sima ruhák is praktikusak. Sokkal kényelmesebbek, mint a nadrágok és észrevétlenül alájuk lehet öltözni.
  6. Télen védjük a vesénket és az alhast, mert rettentő érzékeny. Aki szereti, használhat derékmelegítőt, én viszont inkább bodykat hordok évek óta, most is. Az már más kérdés, hogy a hasam miatt nem érem el néha a patentokat :D
  7. Sajnos gyakori a test víz-visszatartása, ami miatt kialakulhat a végtagok dagadása. Ha a lábad, bokád dagad, inkább válassz bokacsizmát. Ha a hosszabb szárúak felmennek a lábadra, akkor szerencsés vagy :-) Ha nekem feljönnének, akkor is inkább térd fölé érő csizmát vennék fel, hogy ne szorítsa a vádlimat.
  8. A zoknikkal is hasonló a helyzet: múltkor döbbentem vettem észre, mennyire elszorította a lábamat egy otthoni, puha zokni. Keressünk olyanokat, amiknek nem erős a gumírozásuk, vagy abszolút nincs is bennük.
  9. Kismamakabát: télen fontos lehet, pont az előbb említett vese- és alhas-érzékenység miatt. De nem kell feltétlenül speciálisat venni, én kaptam egyet kölcsön, de nem használom. Most szerencsénk van, mert az oversize kabátok talán a legdivatosabbak, én is beszereztem egyet. De a sima kabátokat is hordom, mert nem kell hosszú időre kimozdulnom a hidegbe és a kabát alatt mindig elég réteget viselek. Aki szereti a poncsót, az esetleg ideális választás lehet, mert mindig jó lesz ránk. Én valahogy idegenkedem tőle, sőt, mondhatni utálom :S
  10. Nagyon jók a bő, oversize pulcsik!
  11. Szerencsére nem vettem, csak kaptam pár olyan blúzt, ami 1-2 mérettel nagyobb nálam. Felpróbáltam, borzasztóan álltak. Ilyenkor tényleg csak a has növekszik, a többi részem ugyanaz marad, tehát a vállamon lógni fog az a nagy felső még így is. De ugyanígy vagyok egy boyfrined farmerrel, ami nagyon jól néz ki, de látszik, hogy nem töltöm ki és nem az én méretem.
  12. Az elején próbáltam takargatni a hasamat, amíg nem volt nyilvános a hír, azóta viszont néha szeretem kihangsúlyozni, és jobban is tetszenek az alakra simulós ruhák. Azt mondják, az anyaság megszépíti az embert és a várandós nők tényleg valahogy sugároznak, jó rájuk nézni. Főleg, ha még csinosak is :-)
  13. Bár most a hideg időben pulóvereket hordok, nagyon tetszenek a nadrág-felső-blézer/bőrdzseki  párosítások kismamákon is. Utóbbiakat általában úgysem gomboljuk be, ezért nem kell amiatt aggódni, hogy nem ér össze a hasunkon.
  14. Melltartó: nem vettem újat és nem is tervezem. Nincs szükségem nagyobb méretre, legalábbis nem vettem észre. Annyi történt, hogy most mindenféle merevítő és formázás nélküli melltartót hordok, mert azok a kényelmesek.
  15. Nem szeretem a mell alatt elvágott, "empire" jellegű ruhákat, felsőket, szerintem már abszolút nem korszerűek. A másik, ami nem tetszik, hogy övet tesznek a pocak fölé. Bár láttam már olyat, ami jól mutatott, egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy rajtam is jól állna vagy kényelmes lenne. Ugyanígy  vagyok a has tetején megcsomózott farmeringgel egy ruha fölött.
  16. Sálak, sálak, sálak: nehéz így télen változatosan öltözködni, még nem várandósan is. Most a sál a mániám, beszereztem elég sok darabot és ezekkel próbálom variálni az egyszerű pulcsikat.
Nagyjából ennyi lenne, de még azt hozzátenném, hogy bátran merjünk kísérletezni! A Pinteresten pedig rengeteg kismamás szettet találunk, de a sztároktól is leshetünk el ötleteket. Nekem Gwen Stefani stílusa tetszett a legjobban, de Blake Lively és Miranda Kerr is nagyon jó érzékkel válogatta össze a kismamás outfitjeit. Igazi fashionistáknak pedig Miroslava Duma a kihagyhatatlan példa!
(Lehet, hogy egy másik bejegyzésben tőlük is válogatok néhány képet.) Végül pedig összeraktam pár Polyvore-szettet inspirációnak:

1. Elasztikus ceruzaszoknya, oversize pulcsi

Maternity 5

Maternity 5 by mimisz featuring a pointed toe stilettos

2. Kismamafarmer, fekete felső, karidgán


Maternity 2: casual

Maternity 2: casual by mimisz featuring H&M

3. Kötött ruha, hosszú szárú csizma
Maternity 4

Maternity 4 by mimisz featuring longer length dresses

4. Rugalmas anyagú leggings, pulcsi és oversize kabát

Maternity 3

Maternity 3 by mimisz featuring a purple cable knit sweater

5. Elegáns megjelenéshez: elasztikus anyagú ruha/kismamaruha, oversize kabát
Maternity 1: elegant

4 megjegyzés:

  1. Nagyjából ilyen volt az öltözködésem várandósan, leszámítva a szoknyát és a blúzt, amiket egyébként sem hordok. Nadrágból kettőt vettem, mindegyik olyan, ami állítható derékbőségű és van belevarrva egy tulajdonképpen derékmelegítő. Simán elvoltam velük végig, sőt ebben mentem haza a kórházból is, és egy jó darabig tudtam hordani még. Nekem nagyon fázott a hasam, jól jött a plusz réteg. A kismamakabát szerintem sem éri meg, én hosszas keresgélés után egy egyenes fazonú, egyszerű kabát mellett döntöttem, a csípőrészen hátul volt egy kis gumírozás, így nőtt a hasammal együtt. A lábaim viszont megszenvedték a többletsúlyt, így nagyjából félidőtől már csak lapos cipőket tudtam hordani - ami nem is baj, mert a hasam úgy elhúzott előre, hogy egy magassarkúban orra is estem volna :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még annyi jutott eszembe, hogy én nem vásároltam kimondott kismama részlegen (a nadrágokat leszámítva), részben a kötött tunikáim simán tágultak annyira, hogy jók voltak pocakkal is, másrészt, a megszokott stílusomban vettem egy mérettel nagyobb felsőket, a H&M és a New Yorker amúgy is híres arról, hogy elméretezi a ruhákat, az S-es felső tökéletesen kitartott az utolsó napokig. Próbáltam megtalálni az arany középutat, annál rosszabb látvány nincs, amikor egy kismama a méreteire hivatkozva topisan öltözik (a "vedd fel a párod ingeit/pólóit" tanácsoktól falnak megyek), de ez nem is a haspólók és extra mini szoknyák időszaka. Nagyon jó szetteket válogattál össze.

      Törlés
  2. Én még nem tartok ott, hogy kismama legyek, de kivétel nélkül mindet el tudnám képzelni magamon, nagyon divatos összeállítások! :)

    VálaszTörlés
  3. Awesome picks!
    xo, Jane
    http://www.fitfabfunmom.com

    VálaszTörlés