2014. december 22., hétfő

Karácsonyi hangulat nálunk

Idén nagyon sokat kézműveskedtem itthon, így született sok párnahuzat, asztali futó, karácsonyi vagy Mikulás-zsákocska, konyharuha, terítő és még sorolhatnám. Mondhatni, kiürültek a textiles dobozaim. Ezek közül sok dolog ajándékba megy, néhányat pedig itthon használtam fel a dekorációhoz. Csak a kanapé környékét tudtam karácsonyi hangulatba hozni, de nem is baj, még úgysincs kész rendesen a nappali, az étkezőben pedig mintha bombát robbantottak volna egy építési területen: ott van a parketta összecsomagolva, de gipszkartonok is vannak a fal mellé támasztva. Megint sok lett a piros, nem direkt volt, esküszöm :-) Jövőre úgyis más koncepciót valósítok meg, ami majd passzol a retrós berendezéshez.

A kanapét leterítettem fehér lepedőkkel, amik jó ropogós kemények és az oldalukon piros csíkok futnak. Erre jöttek a párnák, amiket varrtam (kivéve a fehér kötöttet): piros huzat szürke csillaggal; a feketén bolyhos "teddy" fenyőfa van; a következő piros zsákvászon, rojtos széllel és csipkével; és egy régebbi kötött ruha felhasználásából egy huzat, amin pár flitter van. A kockás takarót Anyukám varrta még vagy 10 éve, hogy a kollégiumban ne fázzak, azóta is nagyon szeretem és a tavalyi karácsonyi sarkot is ezzel egészítettem ki.


A fehér kötött párnát tavaly kaptam karácsonyra Krisztitől, a gyertyát pedig tegnap Nikitől (aki nem is sejthette, mennyire fog passzolni ide), a futót pedig tavaly hímeztem keresztszemessel, mert volt pár hímzőcérnám és ez a csík piros anyag, amikkel kezdeni akartam valamit. Azóta úgy megszerettem a keresztszemes hímzést, hogy Évának ezt készítettem szülinapjára, Kriszti pedig most kap egy kávés hímzett terítőt.



Ezt a párnahuzatot akrilfestékkel és krumplinyomdával díszítettem, minimál fenyőalakokat festettem rá, ez az egyik kedvencem.




Párnakavalkád ♥ 




És itt az alternatív fenyőfám ismét, ami most a "vintage" íróasztal tetején kapott helyet (amit egyébként nemsokára át akarok festeni). Ezzel nyertem meg a Fertő-Hanság Nemzeti Park "öko-karácsonyfa dizájn" versenyének családi kategóriáját. A díszek, amik rajta vannak: fekete pomponok fonalból; kis ajándékcsomagok és tölcsérek régi kottapapírból; csillagok, szívek és fenyők taplógombából; nyírfakarikák; valamint két-három dísz, amik már megvoltak és illettek a színkoncepcióba. A mécsesek köré kétoldalú ragasztóval tettem egy kis törtfehér csipkeszalagot.
Jövőre is biztosan ezt a fát fogom még használni, meg a babánk még elég kicsi lesz, aztán lehet, hogy igazit is állítunk később megint. Én nem ragaszkodom hozzá, mert nagyon környezettudatos vagyok, de talán a gyerekeknek mégiscsak egy élmény, nem?
Ha nem láttátok volna a tavalyi és azelőtti fámat, itt és itt megtaláljátok.






Nem tudom, jelentkezem-e még az ünnepek alatt bejegyzéssel, de ha nem tudnék, akkor mindenkinek boldog karácsonyt kívánok!

2 megjegyzés:

  1. aztaaaaa amulok es bamulok! a karaacsonyfa szuper, de szerinem is gyermeknek egy igazi elmeny az igazi karacsonyfa. sot meg mi is nagyon ragaszkodunk hozza, eppen ezert karacsony elott mindig vitak folynak hogy milyen is legyen. Aldott karacsonyi unnepeket es BUEK!!! :)



    Saci
    ChocolateFashionCoffee
    ChocolateFashionCoffee Facebook Page

    VálaszTörlés
  2. Nice photos :)

    http://trapeziovermelho.blogspot.pt

    VálaszTörlés