2014. október 28., kedd

Gyerekszoba inspiráció & lakásfelújítási tervek

A baba miatt kénytelenek vagyunk kicsit nagyobb léptekkel haladni a lakásfelújítással, amit persze én egyáltalán nem bánok, hiszen mindig is az volt a legnagyobb szívfájdalmam, hogy nagyon lassan ment a dolog és rettentő sok kényelmetlenséget okoz úgy felújítani, hogy közben bent élünk. Nos, a legkényesebb dolgokon túl vagyunk, jövőre tervezünk egy fürdőszoba-felújítást, ami talán kicsit nehezebb lesz, de azon kívül csak esztétikai átalakításokra lesz szükség.
Jelenleg két szobán munkálkodunk, most a glettelés-csiszolás-festés folyik, aztán parkettázás jön. Reményeim szerint két héten belül be is rendezkedhetek, de csak az egyikbe, mert a másiknak a közepén vannak nejlonnal letakarva a cuccok és mivel elállják az utat, ezért ott még nem sikerült mindent megcsinálni. Ha ezek megvannak, a folyosónkat kell lebetonozni, amit nagyon nem várok... De ha az megvan, utána tényleg vége a legrosszabb résznek.
Szóval van 3 szobánk egymás mellett, nagyjából ugyanakkorák, a középső lesz a gyerekszoba. Mivel Pupi fiú lesz, valami vagány kis szobát szeretnék neki, ami mégsem túl gyerekes és passzol a ház többi részéhez is. Már korábban említettem, hogy odavagyok a "mid-century"-s, retrós stílusért, ebből is a férfiasabb enteriőröket kedvelem, és mindig nagyapám igazgatói irodája lebeg a szemem előtt, na meg a lakásuk, ahol az 50-es-től a 70-es évekig lehet találni valami tipikus, arra a korszakra jellemző tárgyat vagy bútort. Ezekből már nálam van néhány.
A mi lakásunk ezt az irányvonalat szem előtt tartva színsémában két részre bomlik. A konyha és az étkező, valamit a mi hálószobánk a fehér vagy szürke alapokkal (fal vagy járólap, a szobában parkettával) a narancssárga és pink árnyalataira épül.
A másik rész a türkizzöld és mustársárga színeket fogja kapni némi feketével és fehérrel. Ennek a nagymamám vintage szőnyege (1961-ben vették!) az oka, amit elkértem tőle, mert egyszerűen tökéletes. Ez valami olyasmi, mint a "gombhoz a kabátot". Én a szőnyeghez fogom berendezni a nappalit, mert a színvilág tetszik és  lakás többi pontját is szeretném nagyjából ehhez hangolni.
Úgy gondoltam, ez pont illeni fog egy kisfiúhoz is. A témát sokáig kerestem, de végül ráakadtam a tökéletesre (bár most meginogtam, mert a barátom egyfolytában a Star Trek régi változatát nézi és nagyon tetszik a space age irányzat is, no meg találtam egy irtó cuki űrhajós gyerektapétát a neten).

Egyelőre úgy állunk, hogy egy kis "felfedezős-hegymászós-kalandoros" szobát csinálunk. Ez a kép adta az ötletet:


Az alapvető bababútorokat (kiságy, pelenkázós komód) örököljük, még nem is láttam őket, fogalmam sincs, milyenek, de lefesteni mindent lehet :-) Kaptam egy szőnyeget is, ami nem rossz, de nem passzol és azért látszik, hogy használt. Ahelyett szeretnék mindenképp másikat. Lesz egy - vagy világosszürke, vagy fehér - beépített szekrény és bekerül a régi, normál méretű faágyam, amire nagy párnákat szeretnék tenni, hogy el tudjak én is nyúlni, ha nagyon elfáradtam az éjszaka közepén (és még az apukát se zavarjuk). 
Nagyon aranyos és egyszerű ez a falfestési megoldás és ezt szeretném leutánozni, ha nem jut végül pénz az álomtapétára:

 

Alul világosszürkék lennének a hegyek. Szeretnék egy aranyos térképet, mint például a fenti montázsban Észak-Amerika, de már kitaláltam, hogyan fogjuk DIY-módon megvalósítani. Ugyanígy járunk el a szőnyeggel is, bár hamarosan elmegyünk az Ikeába, mert azért az nem maradhat el gyerekszoba-tervezés előtt! Még nem tudom, a szekrény mennyi cuccot fog elnyelni, de biztosan kellenek majd tárolók is a játékokhoz később. 
Bevásárlólista:
2-3 nagy párna
szőnyeg
párnahuzatok, függöny / vagy lakástextil
lámpa és falilámpa
pléd
ágynemű
...

Ezek azok a szuper tapéták, amikbe beleszerettem. Igazából a képkeretes a kedvencem a kis állatkákkal, de az összes imádnivaló és a barátom természetesen az űrhajósra voksolt.
(http://www.photowall.at/photo-wallpaper/in-the-forest-turquoise)



Ez a szoba és az alábbi apróságok is passzolnak az elképzelt témához: erdő, hegyek, fenyők, állatok...



Ez a szín van a szőnyegben is és ugye, hogy nem is olyan sötét? Főleg, hogy csak egy fal kapná. Ezt a sarkot kisfiúsra is át lehetne hangolni :-)


Ez a komód pedig milyen jól elnyelne mindent! Tetszik a fiókok különböző felülete és kicsit még retrós hatása is van. (Összes fotó: Pinterest)


Nektek hogy tetszik? Milyen babaszobát képzelnétek el egy kisfiúnak?

4 megjegyzés:

  1. Nagyon hangulatos lesz, remélem majd megmutatod a folyamatot és kèszen is :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jókat találtál!! Én biztos megcsinálnám a hegyes festést, nagyon tetszik! Az utolsó komód is tökéletes! Eszter

    VálaszTörlés
  3. Nice decors!
    Have a nice day!
    Angela Donava
    http://www.lookbooks.fr/

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszenek, sokkal jobbak, mint a habos-babos szobácskák. Én majd minden áron felfedezős szobát akarok majd a kölköknek térképekkel, távcsövekkel, hajókkal és sok fával :)

    VálaszTörlés