2013. november 27., szerda

DIY karácsonyi függönydekoráció

Pár napja megkaptam a német WohnIdee magazin ((a "bibliám") decemberi számát, amiben egy nagyon egyszerű, de látványos ötletet találtam, ami szerintem sokaknak tetszhet, ezért meg is valósítottam és meg is osztom gyorsan :-)
Könnyen ünnepivé varázsolhatjuk a függönyünket és ha meguntuk, vagy már nem használjuk, teljesen egyszerűen el is lehet távolítani róla a dekorációt. Ehhez csak rávasalható közbélésre (Vlieseline, vetex néven is fut) és egy, már meglévő egyszínű függönyre van szükségünk.


Hozzávalók: közbélés, olló, sablon, vasaló. A sablonom egy másik dekoráció kelléke lesz, amit hamarosan megmutatok. Elég sok vetex volt itthon, az egyik ív nem volt valami jó minőségű a ruhákhoz, de a függönyhöz tökéletesen megfelel. Legalább könnyebb lesz lehúzni :-)
 

Egy régi szemceruzával rajzoltam körbe a csillag sablont a közbélésen. Újabban szemceruzával szoktam a textilekre felvinni a mintákat vagy a szabásmintát, mert nagyon jól tapad és szépen ki is jön az anyagból mosáskor.



Miután kivágtuk a mintákat, a függöny hátuljára fel kell vasalni a csillagokat. (Vasalódeszka huzat: Ikea)


Mogyinak elnyerte a tetszését a sok csillagocska... de igazából egész nap az ablakban lóg és a cicákat, meg a galambokat lesi :-) 


Sötétben így néz ki :-) 

1 megjegyzés: