2012. augusztus 29., szerda

DIY nyaklánc - óarany // DIY necklace

Kissé felhalmozódtak a félkész DIY-ékszereim: néha hiányzik az alapanyag, vagy a kedv, esetleg valami részletmegoldáson gondolkodom. Ezzel a nyaklánccal is így volt, de most úgy döntöttem, nekiállok rendet tenni az asztalon. 
A nyaklánc eredetileg karkötő volt, de már néhány éve elszakadt és a fagyöngyök csak arra vártak, hogy újrahasznosítsam őket. Nem szeretem annyira a barnát és épp elég barna ékszerem van, ezért átfestettem a gyöngyöket, mégpedig óarany sírkőfeliratozó festékkel. Sajnos nem találom a festésről készült képet, de teljesen úgy működik a sírkőfeliratozó is, mint egy tempera, bár annál egy kicsit sűrűbb. Tehát vizes bázisú festékről van szó, amely száradást követően vízálló lesz.


Alapanyagok: ezek közül a ragasztóra, a bőrökre és az egyik hímzőfonalra nem volt szükségem végül, mert menet közben meggondoltam magam.
Szóval ami kell: sírkőfeliratozó festék, fagyöngyök, színben harmonizáló vágott gyöngyök, osztott hímzőfonal (vagy bármi más erős zsineg, damil, amire fűzni lehet), tű.



A fagyöngyökön alul és felül is lyukak voltak. A felső sorba a fagyöngyök közé egy darab vágott gyöngyöt fűztem fel, az alsó sorba pedig kettőt, hogy szétterülő formát kapjak.




A maradék vágott gyöngyöt a fonal végére fűztem és összefuttattam a két szálat.


Végül befontam a hímzőfonal végét. Egyelőre meg kell kötni hátul a nyakban, de szeretném ezt valami kapoccsal helyettesíteni, ha eljutok alapanyagot venni.


És ezzel a military stílus Zara blúzzal szeretném hordani - például.


Nektek hogy tetszik?

14 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon jó lett :)
    Inspirál!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon! Régebben a széthullott fa ékszerek maradványit elpakolásztam, hátha meg van még valahol....:) Bejövős a Zara blúz színe!

    VálaszTörlés
  3. Hűűű, ez nagyon ötletes, ilyen tuti nem jön veled szembe az utcán. Nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is volt ugyanilyen karkötőm, kettő is (csak zöld), és mindkettő elszakadt... Ezt én is megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, még akár kombinálhatod is a kettőt! :-)

      Törlés
  5. It looks amazing,honey!Bravo!
    xx
    B.
    http://www.beeswonderland.com

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jóó! :) Ilyen sírkőfeliratozó festék ezüst színben is kapható? Hol vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy hobbi-művészboltban vettem, Pannoncolor nevű cég gyártja a csomagolás szerint, de nem emlékszem, hogy más színben volt-e, kifejezetten arany festéket kerestem.

      Törlés
  7. Köszönöm! Megnéztem a márka honlapját. Szerencsére itt is árulják Művészboltban! :)

    VálaszTörlés